Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Bianca Ingrossos internationella satsning med Caia Cosmetics – tar sikte på Asien

Under sommaren såldes en stor procentandel av Caia Cosmetics till riskkapitalbolaget Verdane. Affären som gjorde Bianca Ingrosso ekonomiskt oberoende var enligt Bianca själv “bara början” –  den spännande planen för bolaget visade sig vara att fortsätta växa internationellt och nästa steg är Asien. 

bianca-ingrosso-caia-asien

Foto: @caiacosmetics / Unsplash

Nytt kontor i Hong Kong
“Planen har sedan start varit att göra varumärket internationellt och Asien är en spännande del i den utvecklingen”, berättar Bianca i ett pressmeddelande. Skönhetsentreprenören avslöjar också att det nya kontoret ligger i Hong Kong, samt att den primära marknadsföringen kommer att ske i samarbete med lokala influencers.

Influencers har varit effektiv marknadskanal
Att använda noga utvalda influencers som marknadskanal är en strategi som Caia Cosmetics har tillämpat sedan bolaget grundades 2018 av Bianca, Vanessa Lindblad, Mikael Snabb och Jesper Matsch. Strategin har visat sig lyckad hittills då företaget omsatte 55 miljoner, samt gjorde en vinst på 5 miljoner föregående år.

Tar hjälp av Filip Tysander
Grundaren bakom klockimperiet Daniel Wellington, Filip Tysander, har tidigare lyckats bra i Asien med hjälp av Influencer marketing. Nu blir han en del av teamet som ska ta Caia Cosmetics till den Asiatiska marknaden.

Metro Mode önskar Bianca och hela teamet på Caia Cosmetics ett stort lycka till med den nya satsningen.

Läs också Bianca Ingrosso säljer del av Caia Cosmetics – får ut 60 miljoner kronor – Metro Mode

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!