Bruce Willis bor inte längre med sin familj
Bruce Willis bor inte längre tillsammans med sin familj, det berättar hans hustru Emma Heming för ABC. “Det är vad Bruce skulle vilja, för våra döttrars skull”, säger hon.

För två år sedan meddelade Bruce Willis familj att han hade diagnostiserats med frontallobsdemens, som är den tredje vanligaste demenssjukdomen. Nu berättar skådespelarens fru, Emma Heming Willis, att han har flyttat ut från deras gemensamma hem.
“Vårt andra hem”
I en ny intervju med ABC berättar Emma om beslutet att låta sin make bo avskilt från resten av familjen:
“Jag visste, först och främst, att det är vad Bruce skulle vilja, för våra döttrars skull”, säger hon enligt People. “Han skulle vilja att de var i ett hem som var mer anpassat för deras behov, inte hans behov.”
Bruce och Emma gifte sig 2009 och har två döttrar tillsammans, Evelyn och Mabel. Bruce har dessutom tre döttrar tillsammans med sin exfru Demi Moore: Tallulah, Scout, och Rumer.

I programmet framkommer det att Bruce numera bor i ett närliggande hem tillsammans med vårdpersonal som är med honom dygnet runt.
Emma berättar att familjen spenderar mycket tid i Bruces nya hem:
“Vi är där ofta”, säger hon. “Det är vårt andra hem, så flickorna har sina grejer där.”
Läs även:
Demi Moore firar Bruce Willis på 70-årsdagen!
Tallulah Willis har diagnostiserats med autism: “Förändrade mitt liv”
Emma Heming slår tillbaka efter rubrik om “glädjelös” Bruce Willis!
Bruce Willis fru delar gulligt familjefoto från Thanksgiving!
Tallulah Willis uppdaterar fansen om Bruce Willis: “Han är densamma”