Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Nöje

Ett av världens största sportföretag börjar med kurviga skyltdockor

Alla kvinnor ser olika ut och har olika kroppstyper – ändå ser i princip alla skyltdockor i butikerna likadana ut. Nu tar Nike ställning mot det och börjar med kurviga skyltmodeller – för första gången i sportföretagets historia!

Foto: CNN/Nike‚ Unsplash

Även om kvinnor kommer i alla olika storlekar – är vi vana att se smala skyltdockor i butikerna. Det vill ett av världens största sportföretag ändra på. I Nikes flagship-butik på Oxford i London kan man nu bland annat se kurviga modeller visa upp sportkläderna. Skyltdockorna finns på ett alldeles eget plan och är tillägnad kvinnor.

Februari 2017 lanserade företaget sin första plus size-kollektion med träningskläder så det är på tiden att kurviga skyltdockorna får ta plats i butiken. Vi på Metro Mode älskar initiativet och hoppas att fler företag hakar på!

Källa: People

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!