Efter Paolo Robertos uppmärksammade och hårt kritiserade sexköp har många av företagen och varumärkena han jobbat tillsammans med valt att bryta hans kontrakt. Vidare har diskussionen kring hans stora lager av mat tagits upp, och nu har Matsmart valt att gå in och köpa upp varorna som är kvar.
Sedan tv-profilen och entreprenören Paolo Roberto greps i en polisrazzia för sexköp har de företag och varumärken han har jobbat med valt att bryta hans kontrakt. Samtliga menar att de inte står bakom hans sexköp. Efter det har Paolo lagt ut Instagraminlägg där han ursäktar sig och menar att han nu försöker gå vidare i livet. Något som många av hans forna fans tycker är fel.
Livsmedelsvarumärket ”Paolos” som bland annat säljer pasta och tomatsås valde kort efter att händelsen blev offentlig att köpa ut honom för 126 kronor. Samtidigt stod företaget kvar med flera hundra tusen varor med profilens namn på.
– Det är ett bolag i spillror som Paolo lämnar efter sig, sa Dani Evanoff, vd:n för Evanoffs som äger varumärket Paolos, till Aftonbladet.
En diskussion kring vad som ska göras med det stora lagret med mat från företaget har förts, och nu står det enligt Breakit klart att livsmedelssajten Matsmart har köpt upp lagret, som de i sin tur kommer sälja på sin sajt för halva priset. Matsmart är en livsmedelsbutik på nätet som erbjuder överskottsmat som på ett eller annat sätt inte kan säljas i livsmedelsbutiker, och kommer i samband med detta bland annat att skänka 350 000 kronor till organisationen Child10, som jobbar mot sexuell exploatering och människohandel av barn.
De investerare som står bakom Matsmart är Norrsken, Axel Johnson-koncernens investeringsbolag, D-Ax, Northzone, GP Bullhound och IKEA.
Du kan spana in hela Matsmarts sortiment här.