Här återförenas Dawson's Creek-gänget
Nyligen återförenades skådespelarna från “Dawsons Creek” för att samla in pengar till välgörenhet. Under evenemanget spelades även ett videomeddelande från cancerdrabbade James Van Der Beek upp. “Ni är de bästa fansen i världen”, sa han till publiken.

Det var under måndagen som en Dawson’s Creek-återträff ägde rum på Richard Rogers Theatre i New York. Men en av skådespelarna saknades – huvudrollsinnehavaren James Van Der Beek.
Läste upp pilotavsnittet
Van Der Beek, som spelade Dawson Leery i kultserien, berättade i fjol att han har drabbats av kolorektalcancer.
Efter att ha meddelat på Instagram att han drabbats av magvirus skickade Van Der Beek en videhälsning som spelades upp under kvällen:
“Jag har sett fram emot den här kvällen i flera månader, sedan min ängel Michelle Williams berättade att hon skulle anordna den. Jag kan inte fatta att jag inte är där. Jag kan inte fatta att jag inte får träffa mina motspelare.”
Han fortsatte:
“Och jag vill stå på den där scenen och tacka varenda person i teatern för att ni är där ikväll. Från skådespelarna till alla som jobbat med serien till alla som gör vad som helst och har varit så generösa, och särskilt till varenda en av er – ni är de bästa fansen i världen.”

Vid evenemanget läste Katie Holmes, Joshua Jackson, Mary Beth Peil, John Wesley Shipp, Mary-Margaret Humes, Nina Repeta, Kerr Smith, Meredith Monroe och Busy Philipps upp pilotavsnittet från den älskade tv-serien.
Intäkterna från evenemanget gick till välgörenhetsorganisationen Fuck Cancer.