Lidl släpper ny streetwear-kollektion
Vintermörkret är här och passande nog släpper Lidl Sverige ännu en ikonisk merch-kollektion i uppiggande färger. Den nya #Lidl-kollektionen kommer bland annat att bestå av en track-suit i olika färger, kepsar, strumpor samt skor och kommer finnas tillgänglig i samtliga butiker från och med den 4 december.
De senaste åren har Lidl Sverige levererat ett flertal kollektioner av kläder, accessoarer och skor som blivit en stor succé. Tidigare i år släpptes även en poster-kollektion som sålde slut på nolltid och nu är det dags för en ny klädkollektion i sann Lidl-anda.
– Vi är mycket stolta över att fortsatt etablera oss inom detaljhandelns modevärld genom att kunna leverera uppmärksammade kollektioner. Vi är ödmjukt tacksamma över det stora intresset och varma mottagandet från våra kunder. Det driver oss till att överträffa förväntningarna även i år, Fredrik Marmbrandt, Marknadschef på Lidl Sverige.
– I år har vi teamat ihop oss med set designern Clara Dayet och fotografen Amanda Gylling när vi har tagit fram kampanjen för vår nya merch. Vi ville presentera kollektionen på ett lekfullt sätt och Clara och Amanda har genomfört uppdraget med bravur, säger Jenny Canborn Eenfeldt, PR-specialist på Lidl Sverige.
Årets kollektion består av en tidlös track-suit som kommer i två olika utföranden och finns tillgänglig i damstorlekarna 32—46 och herrstorlekarna M—XL. Utöver track-suiten består den nya ”#Lidl-kollektionen” av sneakers i två olika färger, vit och blå, i storlekarna 37 – 46. Dessutom kommer det att finnas T-shirts, mössor, kepsar, fiskehattar och sportstrumpor i varumärkets färger: gult, blått och rött.
Den nya kollektionen finns tillgänglig i butik från och med 4 december. Försäljningen pågår så länge lagret räcker.
Här är produkterna i den nya #Lidl-kollektionen:
Track-suit (blå och röd) – 149: –
Sneakers (vita och blå) – 199: –
T-shirts (vit, röd, blå och svart) –59.90: –
Magväska (svart/färgglad) – 99.90: –
Keps/mössa/hatt – 79.90: –
Strumpor –19.90: –