Madonna dök upp på Coachella – med Sabrina Carpenter
Efter två decenniers uppehåll gästade Madonna den amerikanska musikfestivalen Coachella i helgen. “Ni kan föreställa er vilken känsla det är att vara tillbaka 20 år senare”, sa artisten.

Under Coachellas andra helg fick Sabrina Carpenter – en av årets huvudakter – sällskap av en riktig popikon på scen: Madonna!



Återvände till Coachella efter 20 år
Tillsammans framförde Carpenter och Madonna två av den sistnämndas största hits, “Vogue” och “Like a Prayer”. Dessutom bjöds publiken på en låt från Madonnas nya album Confessions on A Dance Floor: Part II som släpps i sommar.

Albumets föregångare släpptes för två decennier sedan, vilket också råkar vara när Madonna senast uppträdde på festivalen:
“För 20 år sedan idag uppträdde jag på Coachella”, berättade artisten för publiken enligt Harper’s Bazaar. ”Det var första gången jag framförde Confessions on a Dance Floor: Part I i Amerika. Och det var så roligt, så ni kan föreställa er vilken känsla det är att vara tillbaka 20 år senare i samma stövlar, samma korsett, jackan jag hade på mig då, samma Gucci-jacka”, sa hon.
Se ett klipp från framträdandet nedan!