Nöje

Margaux Dietz nya satsning: sexleksaker

Att Margaux Dietz hade ett nytt bolag på gång har varit känt ett tag, men exakt vad det rörde sig om har varit en hemlighet – fram till nu.

Foto: Niut/Instagram @margauxdietz

Det var 2022 som det framkom att Margaux Dietz, 33, hade startat ett nytt bolag vid namn Niut. Nu avslöjar influencern var det hela handlar om.

Vill minska orgasmglappet

I en intervju med Breakit berättar Dietz om det nya bolaget, som hon är vd för och driver tillsammans med Lovisa “Lojsan” Wallin och Reforma-grundaren Linnea Sweijer.

Enligt sajten kretsar varumärket kring kvinnlig njutning, med filosofin “av kvinnor och för kvinnor – och för kvinnor i alla skeden av livet (och relationen).”

Den första lanseringen innefattar tre produkter: en massagegel, en rengöringssprej, och en hjärtformad vibrator som enligt Dietz är “skapad efter den mänskliga kroppen”:

“Hjärta är en form men det är också i form av en vagina. Ingen ser likadan ut eller är helt symmetrisk”, säger hon. 

Dietz berättar vidare att en av bolagets drivkrafter är att försöka minska det så kallade orgasmglappet, det vill säga att en betydligt större del av alla heterosexuella män vanligtvis når orgasm under sex, jämfört med heterosexuella kvinnor.

Fokus kommer dock inte endast ligga på sexleksaker och liknande produkter:

“Vi vill minska orgasmglappet men det handlar inte bara om den här typen av produkter, det är kvinnlig hälsa och njutningsprodukter”, säger Dietz. “Vi vill finnas för alla skeden i livet. Alla vi har barn och vet hur svårt det kan vara att hitta tillbaka till varandra efter flera barn och en förändrad kropp. Vi vill skapa en självsäkerhet och bra självkänsla, utan att säga för mycket. Det kommer tre släpp inom en ganska snar framtid.”

Läs även:

Sexleksaker 2024 – vi listar årets 10 populäraste

10 frågor om sex som alla undrar – men som ingen vågar fråga!

Så får du en bättre orgasm – 11 tips!

Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!