Squid Game-produkter trendar under Halloween
Efterfrågan på Squid Game-produkter har skjutit i höjden efter den stora Netflix-succén. Serien släpptes den 17 september och är den mest sedda serien på Netflix någonsin. Hajpen syns inte minst i efterfrågningar inför Halloween. Nedan kan du se en sammanställning över Halloween-trenderna i år.
Partykungen har sammanställt de tydligaste trenderna inför Halloween 2021 och Squid Game har lett till vad Partykungens grundare och vd kallar för ett ”fenomen.” Han berättar också att de sett en enorm efterfrågan på produkter kopplat till serien.
När coronapandemin satte stopp för firandet förra året ökade istället försäljningen av hemmapynt explosionsartat. Men i år är det tydligt att många saknat firandet och försäljningen har visat på en stor efterfrågan.
Tydliga Halloweentrender 2021:
- Dräkter som bygger på aktuella karaktärer från filmer och TV-serie, såsom La Casa de Papel, Suicide Squad, Top Gun och Spiderman, är generellt mycket efterfrågade. Efterfrågan på särskilt Squid Game-produkter har skjutit i höjden i år. Serien som släpptes den 17 september har blivit den mest tittade serien någonsin de första 28 dagarna efter släpp på Netflix. Och hajpen syns även i försäljning, där Squid Game-produkter är några av de mest efterfrågade inför Halloween.
- Kläder och produkter med inbyggda LED lampor har exploderat. Allt från skor, masker, pälsar, kepsar och tröjor inom kläder till blinkande hårspännen, LED-balonger, färgskiftande glas och produkter inom andra områden. Produkter med LED-lampor var saker som såldes mycket 2020, när det inte gick att gå trick or treat, och som fortsätter växa i år.
- All form av utomhusdekoration av hus. Även denna kategori produkter ökade enormt i efterfrågan under pandemiåret 2020. Och 2021 ser ut att hålla samma trend. Rökmaskiner till vatten, spelande skelett, kyrkogårdskit och andra produkter till trädgården och huset efterfrågas av många. Även detta fortsätter öka i efterfrågan även i år.
- Godis med papper. Barnen kommer absolut vilja gå “bus eller godis” i år, eftersom det inte blev något förra året. Godis med papper hjälper till att undvika bakterier och virus. Det är inte bara något som uppmanas, utan märks även i försäljningen.