instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
skonhet

Celluliter, födelsemärken och bristningar – Venus skapar vacker bildbank av våra vanligaste hudattribut

Av: Metro Mode

I år fyller Venus 20 år och firar det genom att en komplett re-design av produktportföljen och en öppen bildbank för att hylla huden och bidra till att förändra den stereotypiska bilden av hud i media.

Trots stora framsteg de senaste åren vad gäller representation av kvinnors kroppar i media, visar färsk statistik från Kantar Sifo att endast en av fem kvinnor i Sverige upplever att deras hudtyp är representerad i reklam och media inom skönhet, mode och hälsa och att endast en av tre mellan 18-39 år känner sig självsäkra i sin hud.

För att bidra till förändring har Venus skapat en bildbank med 40 fotografier som skildrar de vanligaste hudattributen bland kvinnor i Sverige – bland annat födelsemärken, ärr, celluliter och bristningar. Bildbanken hyllar huden och avser omdefiniera vad som traditionellt är betraktad som “normal” hud, som den auktoriserade hudterapeuten och Venus hudexpert Dominika Newelska menar ofta kan vara missvisande. Bilderna nås via Venus hemsida.

Venus introducerar även sin största innovation av produktportföljen med uppgraderade och nu mer hållbara rakhyvlar. De nya hyvlarna är extra skonsamma mot huden genom naturliga nyckelingredienser som aloe vera, vitamin E och botaniska oljor som vårdar huden och kommer med mer hållbara handtag som numera är tillverkade i metall eller upp till 30% återvunna material. De gamla plastförpackningarna byts samtidigt ut mot 100% återvinningsbar kartong.

Nedan hittar du de nya rakhyvlarna.

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår