instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
skonhet

Modell med Downs syndrom frontar för första gången en skönhetskampanj

Av:



 

Det amerikanska hårvårdsmärket Beauty & Pin-Ups blir nu första skönhetsföretaget i världen som att fronta en kampanj med en modell som har Downs syndrom.

 

Inför företagets senaste kampanj avslöjade de att de kommer använda sig av den 32-åriga modellen Katie Meade. Då kampanjen de skulle skapa var för en produkt som de kallar “Fearless Hair Rescue Treatment” så ville de använda sig av en modell som utstrålade just känslan av att vara”orädd”, något Katie Meade verkligen lyckats med. Detta är första gången en kvinna med Downs syndrom presenteras som ansiktet utåt för en skönhetsprodukt, och hur fint och viktigt är inte det?

– Inför lanseringen av denna produkt så hade vi tänkt oss en klassisk “pinuppa-kampanj” i 50-talsstil, men så snart vi kom på namnet “Fearless” var det så lätt; Katies är ju verkligen ordet orädd personifierat, berättade

VD:n på företaget, Kenny Kahn för sajten PeopleStyle.

 

Följ MetroMode.se på Facebook – där kan du diskutera och kommentera våra artiklar.

 

Källa: PeopleStyle

Bildkälla: Beauty & Pin-Ups

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår