Så blir du nöjd hos frisören
Finns det något värre än att gå till frisören och komma hem med ett resultat som inte blev som du tänkt? Här är några tips som gör att ditt nästa besök garanterat blir lyckat.
Alla har vi varit där: frisören lägger sista handen vid din nya frisyr, och du biter dig i tungan. De där slingorna ser inte alls ut som du tänkt, den medellånga bob du bad om är avsevärt kortare än du föreställde dig, eller så har den chokladbruna nyans du hoppades på fått en märklig, röd underton. Här är några tips som gör att du lätt undviker fallgropar som dessa i framtiden.
1. Gå till en frisör som du litar på
Det är av yttersta vikt att gå till en frisör som man kan lita på och vet att man kan kommunicera väl med. Om du litar på din frisör så är chansen till exempel större att du följer deras råd när de avråder dig från att klippa håret i en frisyr som inte passar dig – du vet helt enkelt att du kan lita på deras kompetens och omdöme.
2. Ta med en bild
Många gånger när ett besök hos frisören slutat i besvikelse så är det i kommunikationen som det brustit. Din bild av den trendiga färgen bronde kanske inte är samma som din frisörs. Om du däremot visar ett foto av det resultat du vill ha så ökar sannolikheten att du blir nöjd avsevärt.
3. Våga klaga om det blir fel
De flesta som blir missnöjda med klippningen eller färgningen kanske inte säger något, men detta är ett misstag. Frisören är trots allt där för att utföra en tjänst och om denna tjänst inte utförs på det sätt som du förväntat dig så har du rätt att klaga. Kom ihåg att frisören vill att du går hem nöjd, och gärna vill fixa till det som gått fel om de kan.
Källa: KK.no