Therese Lindgren säljer sitt varumärke Indy Beauty efter 5 år
Fem år efter lanseringen säljer Therese Lindgren sitt skönhetsvarumärke Indy Beauty. “Det har blivit dags för mig att gå vidare”, skriver Lindgren i ett inlägg på Instagram.
Med en miljon följare på både YouTube och Instagram är Therese Lindgren tveklöst en av Sveriges mest inflytelserika influencers.
För fem år sedan startade Lindgren dessutom varumärket Indy Beauty. Varumärket är ett av få skönhetsvarumärken som är certifierade av Djurens Rätt och redan från början var drivkraften att erbjuda veganska skönhetsprodukter:
“[F]ör fem år sedan var det omöjligt att hitta hitta veganska skönhetsprodukter, inte ens när man mailade företagen kunde/ville de berätta vilka produkter som innehöll animalier, medan det idag snarare är regel än undantag att varumärken kommunicerar vilka produkter som är veganska och inte”, skriver Lindgren på Instagram.
Hon fortsätter: “Jag vågar påstå att Indy Beauty haft ett finger med i spelet när det kommer till den här förändringen, och över det är jag så jävla stolt.”
Säljer varumärket efter fem år
Nu känner Lindgren att det är dags att gå vidare – och säljer därför varumärket till CCS Skincare Brands AB:
“[D]et har nu blivit dags för mig att gå vidare och lämna över Indy Beauty till CCS Skincare Brands AB, som från och med nu äger Indy Beauty till fullo. De kommer att fortsätta utveckla Indy Beauty baserat på samma värderingar och höga krav på kvalitet, etik och transparens som är förknippat med varumärket idag.”
Lingren kommer dock även i fortsättningen att vara ansiktet utåt för Indy Beauty:
“Jag kommer att fortsätta att vara ansiktet utåt för Indy Beauty en tid framöver, men inte i form av delägare. Det här gjorde vi bra hörni!”
Källor: Indy Beauty