Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Skönhet

Det amerikanska hårvårdsmärket Beauty & Pinups blir nu första skönhetsföretaget i världen som att fronta en kampanj med en modell som har Downs syndrom.

Skönhet

Modell med Downs syndrom frontar för första gången en skönhetskampanj

puff downs syndrom modell
 
Det amerikanska hårvårdsmärket Beauty & Pin-Ups blir nu första skönhetsföretaget i världen som att fronta en kampanj med en modell som har Downs syndrom.
 
Inför företagets senaste kampanj avslöjade de att de kommer använda sig av den 32-åriga modellen Katie Meade. Då kampanjen de skulle skapa var för en produkt som de kallar ”Fearless Hair Rescue Treatment” så ville de använda sig av en modell som utstrålade just känslan av att vara”orädd”, något Katie Meade verkligen lyckats med. Detta är första gången en kvinna med Downs syndrom presenteras som ansiktet utåt för en skönhetsprodukt, och hur fint och viktigt är inte det?

– Inför lanseringen av denna produkt så hade vi tänkt oss en klassisk ”pinuppa-kampanj” i 50-talsstil, men så snart vi kom på namnet ”Fearless” var det så lätt; Katies är ju verkligen ordet orädd personifierat, berättade
VD:n på företaget, Kenny Kahn för sajten PeopleStyle.
 
Följ MetroMode.se på Facebook – där kan du diskutera och kommentera våra artiklar.
 
Källa: PeopleStyle
Bildkälla: Beauty & Pin-Ups

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Foodjunkie
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger