Marc Jacobs letar modeller i sociala medier, omsusade Alexander Wang x H&M samarbetet har fått ett ansikte och 40 är det nya 20. Metro Mode har samlat veckans bästa modenyheter och sammanfattat.
Marc Jacobs utnyttjade Instagram och Twitter förra året när han skulle välja modell till Marc by Marc Jacobs höst/vinter-kampanj. Nu kör han en favorit i repris och är alltså återigen på jakt is sociala medier efter potentiella modeller till kampanjen för våren och sommaren 2015.
Äntligen har den omtalade kampanjen för Alexander Wang‘s samarbete med H&M släppts. Med supermodeller som Joan Smalls och Natasha Poly som frontfigurer, i plagg med stora loggor och sportiga detaljer, andades kampanjen verkligen Wang.
Givenchy är tillbaka på klockmarknaden, hetare än någonsin. Chefsdesignern Riccardo Tisci kör så det ryker och släpper nu en superlimiterad klocka, så när som på 500 exemplar, i dagarna. Klockan är döpt efter hans lyckonummer Seventeen och består till viss del av äkta guld.
Franska Lanvin krossade barriärer tidigare i veckan när de valde att skicka ut modeller 40+ på catwalken. Chefsdesignern Alber Elbaz förklarar att han uppskattar äldre skönhet bättre. Är det en ny trend vi ser födas?
Supermodellen Karlie Kloss har blivit vald som nytt ansikte utåt för sminkjätten L’Oréal Paris. Hon har sedan tidigare figurerat som frontfigur för märken som Victoria Secret och Nike, men nu har hon alltså ännu ett jättekontrakt att räkna i bagaget.
Text. Fanny Ekstrand
Foto. All Over Press