Gina Tricot släpper i samarbete med Metro Mode en ny exklusiv kollektion, Limited Edition i slutet av september. I kommande nummer av Metro Mode kan man se kollektionen, stylad av Metro Modes moderedaktörer Petra Tungården och Caroline Sandström. Samarbetet innefattar också ett stort event på Café Opera, Metro Mode Fashion Days by Gina Tricot.
Modefesten på Café Opera i Stockholm går av stapeln den 27 september. Besökarna kommer under Fashion Days att få möjlighet att shoppa Limited Edition innan den nått Gina Tricots butiker, man kommer även att kunna få hår och naglar fixat, chansen att designa sina drömskor hos Jennie-Ellen och lyssna på livemusik från stjärnskottet Miriam Bryant. Fashion Days är helt enkelt en heldag för alla modeintresserade. Dessutom kommer Gina Tricot att ha en studio på plats där man kan fota sig och tävla om att en plats backstage på deras exklusiva kampanjplåtning inför julen.
På plats under hela dagen är även Metro Modes moderedaktörer Petra Tungården och Caroline Sandström, samt flera bloggare från Metro Mode.
– Vi är glada och förväntansfulla inför detta spännande samarbete med Metro Mode. Magasinet med dess starka profiler lockar en stilsäker och kommersiell publik som stämmer bra överens med Gina Tricots målgrupp. Med Metro Mode Fashion Days by Gina Tricot öppnar vi upp portarna för ett spännande, händelserikt modeevent för tjejer som älskar skönhet och mode, säger Alexandra Davidson, PR & Pressansvarig på Gina Tricot.
– Många modeevenemang i dag är riktade till en liten grupp människor i branschen. Vi ville göra något där alla som är modeintresserade är välkomna och tillsammans med Gina Tricot blev det möjligt, säger Hannah Sjöström, publisher på Metro Mode.
Fashion Days är ett evenemang för alla som fyllt 16. Det är gratis, men med ett begränsat antal platser och menat som en hyllning till mode där alla kan vara delaktiga.
OSA kan ni göra på Metromode.se/fashiondays. Först till kvarn!
– Fanny Ekstrand
Foto. Linnea Frank