Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

5 bästa tipsen – så lyckas du hålla igång träningen under semestern!

När sommaren kommer vill vi nog de allra flesta bara slappna av och luta sig tillbaka i solstolen. Vi glömmer tråkiga vardagsmåste och det är också lätt att även låta träningen vila. Så därför ger vi dig våra bästa tips på hur du håller träningen igång, även när du helst bara vill slappa.

Foto: Unsplash

1. Använd dig av din omgivning
När det är sommar och härliga dagar känns det förmodligen inte jättepeppigt att stå inne på ett gym. Kanske du inte ens är i närheten av ditt gym? Därför kan du använda dig av det som finns i din närhet. Gör dips på en parkbänk, släpa stenar eller använd bara din kroppsvikt och gör klassiska armhävningar.

2. Snabbt och effektivt
Ett bra tips för att träningen ska bli av är att satsa på korta och effektiva träningspass. Det finns jättebra träningsappar som erbjuder effektiva styrkepass på 7 till 15 minuter. Perfekt när du bara vill iväg och lägga dig på stranden.

3. Aktiviteter
Sommaren är ett perfekt tillfälle att få till träning som inte känns som träning. Ge dig ut på en lång och härlig cykelutflykt, spela fotboll med några kompisar eller simma några längder när du är och badar. Tänk på att all rörelse är bra, extra stort plus är ju när det dessutom är kul.

4. Ha en träningskompis
Ett klassiskt tips som funkar i alla lägen. Det finns inget bättre sätt att bli motiverad på än att ha en kompis att träna med.  Gör det extra kul och börja på någon aktivitet tillsammans, kanske kan ni börja spela tennis en gång i veckan? Ni kan motivera varandra och visst är det lite enklare att komma igång med träningen när man gör det med en kompis?

5. Släpp prestationen
Under sommaren kan det kännas skönt att släppa all press och alla krav på prestation, även när det kommer till träningen. Blir inte träningen av en dag? Det är faktiskt inte hela världen. Ha som utgångspunkt att röra dig något varje dag, det kan vara allt från ett svettigt träningspass till en promenad.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!