Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Joanna Swicas bästa tips inför Stockholm halvmarathon: “Våga, våga, våga”

På lördag  är det dags för Stockholm halvmarathon. Hur tar man sig igenom det 21 km långa loppet? Taktik, tankesätt och uppladdning – i sin blogg ger Joanna Swica sina bästa tips!

Foto: joannaswica.metromode.se

“Tro inte att allt går åt helvete för att man vaknar upp på tävlingsdagen med stumma ben eller en konstig känsla i kroppen.”, skriver Joanna.

I bloggen skriver Joanna att hon ett par gånger har vaknat upp och känt en konstig känsla i kroppen, trots att hon tränat enligt plan och gjort alla rätt. Men att hon, de dagar då benen är med henne, håller sig till den plan hon bestämt sig för att följa.

“Du är förberedd, du är medveten om den och framförallt – du VET att din kropp fixar det.”

Hon tipsar också om att sänka tempot, jogga – alternativt gå, om det blir för jobbigt. “Det viktigaste är att du inte stannar, för du kommer bara ångra dig efteråt.”, skriver Joanna.

Hon fortsätter att peppa med orden “Tro mig, våga, våga, våga!”.

Vad gäller uppladdning och kost, beskriver hon den som individuell. Joanna själv laddar alltid upp med pizza eller pasta, ett glas rött och godis. Under själva loppet har hon med sig en gel.

Du hittar Joannas inlägg här, där du även hittar hennes tre snabba tips samt hennes bästa spellista som kan hjälpa dig förbi målgången.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!