Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Saknar du självförtroende på gymmet? Sassa Asli ger sina 5 bästa tips

På sin blogg lyfte Sassa Asli ett viktigt ämne – nämligen det här med att känna självförtroende på gymmet. Anledningarna till osäkerhet kan vara många – allt från att vi känner oss otränade till att vi får utstå sexism. Kolla in Sassas fem grymma tips på hur du kan boosta ditt självförtroende på gymmet!

Foto: 

1. “Följ ett upplägg”
Om du tar kontroll över situationen och vad du ska göra blir det så mycket lättare att du får det resultat som du önskar.

2. “Lär känna utrymmet”
Genom att lära känna lokalerna och maskinerna blir det lättare att lägga upp din träning. Det är också väldigt viktigt att du frågar personalen om du är osäker!

3. “Våga ta plats”
Tänk på att du har lika mycket rätt till att vara på gymmet som alla andra.

4. “Gå in i ditt träningsflow”
Passa på att ta tiden på gymmet till att bara fokusera på dig själv och strunta i vad alla andra gör.

5. “Var stolt över din insats”
Det viktiga är inte att andra erkänner din prestation, utan att du själv gör det. Andras osäkerhet ska inte bli din sanning!

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!