Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Yoga-guide: Lär dig att stå på händer med expertens bästa tekniktips

handstande_980
Handstående är yogaläraren och Metro Mode-bloggaren Josefine Bengtssons favoritposition. Att stå på händer kräver mycket träning och tålamod men med rätt teknik och förberedande positioner kommer du snart att kunna vända upp och ner på kroppen i ett kraftfullt och energigivande handstående.
 
– Jag brukar göra positionen när jag känner mig stressad eller lite deppig – och bara efter några andetag känner jag mig lugnare och gladare. Man vänder liksom inte bara på kroppen utan även på sitt känsloläge, säger Josefine.

För att bygga upp styrkan i kroppen inför ditt handstående så tipsar Josefine om att du ska börja med att stå i hunden med hälarna mot väggen. Flytta händerna något närmare väggen och klättra med fötterna upp mot väggen.Öva sen på att sträcka ett ben i taget upp i luften för att träna upp styrkan.
 
När du känner dig redo att testa utan väggen: Klicka här för att följa Josefines fem steg upp till handstående >>
 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!