I en ny kampanj, som lanseras på sex marknader i Europa, uppmuntrar IKEA alla par att ha lite överseende med varandra och låta kärleken få ta plats.
Att leva tillsammans kan vara utmanande. Ens partner är inte perfekt. Ibland glömmer vi att den andres små egenheter, som absolut kan vara irriterande, är en del av en personlighet vi älskar. “Pandemin har inneburit högre skilsmässotal i många europeiska länder. När alla slags aktiviteter måste ske i hemmet och vi ska samsas om begränsade ytor blir det påfrestningar. Här har vi en roll att fylla”, säger Catherine Reimer, Marketing Communication Leader Cluster på IKEA Sverige.
Ibland kan en skön soffa att prata ut i, eller en omfamnande filt, göra stor skillnad. Med empati och en gnutta överseende kan många slitningar redas ut. Kampanjen går upp i Sverige under vecka 16. “Vi vill möta människor där de är i livet med relevant kommunikation som passar deras vardag. Genom att utveckla smarta och prisvärda lösningar kan vi skapa ett bättre liv hemma. Med mindre frustration och smutsiga tallrikar. Istället ska våra hem vara redo för mer kärlek”, säger Helena Gouveia, Country Marketing Manager på IKEA Retail Sverige.