River Island lyfter olikheter i sin senaste barnkampanj – vill nå ut med viktigt budskap
River Islands senaste kampanj väcker uppmärksamhet. Med budskapet “Labels are for clothes, not kids” hyllar de barn för sina olikheter och bidrar till en större mångfald inom modeindustrin.
Klädföretaget River Island har väckt uppmärksamhet med sin senaste kampanj för barnkläder. På bilderna representeras flera olika barn, med olika bakgrund och olika funktionsnedsättningar. Med ledorden “Etiketter är för kläder, inte för barn” hyllas kampanjen på sociala medier.
Cora Bishop, som är en av modellerna i kampanjen, har Downs syndrom och kommenterar River Islands Twitter-inlägg: “Så stolt över att vara en del av den här kampanjen”. Föräldrarna Sheryl och Daniel är stöttande och imponerade över sin dotters presentation (och hjälper troligen henne med sina sociala kanaler). Till tidningen Dailypost berättar föräldrarna att de vill att Cora ska ha så många möjligheter och erfarenheter som hon kan få och vill hjälpa att sända ut ett positivt budskap. “Cora verkade vara så avslappnad framför kameran. Hon försökte få människor att skratta och hon älskade all uppmärksamhet”, säger de i samma intervju.
Att River Island väljer att lyfta olika typer av modeller är helt klart ett steg i rätt riktning – för alla barn är ju olika. Nedan ser du en del av River Islands kampanj och modeller.
Källa: Dailypost
Our favourite little people are here with a very important message: LABELS ARE FOR CLOTHES, NOT KIDS. Meet the faces and their (HUGE) personalities > https://t.co/EQvlkcHghg #labelsareforclothes pic.twitter.com/HdxUQIURJv
— River Island (@riverisland) 13 februari 2018