Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mode

CHEAP MONDAY SS14

Jag tror vi alla är överens om få märken haft en sådan snabb tillväxt och utveckling som just Cheap Monday. Cheap Monday är ett ungt jeansmärke som i allmän mun är känt för deras moderiktiga jeans med den karaktäristiska dödskallen som logotype. När de igår valde att visa upp sin vår- och sommarkollektion för 2014 på Hallwylska Palatset var temat hybris.

 

Oversizade ränder möter egocentriska prints. Jeansen har blivit ännu mer oldschool än tidigare, midjan har både för dam och herr höjts någon centimeter och det är ljusa 90-tals toner i tvättarna.

 

Men hur mycket Cheap Monday än satsar på att göra skjortor, skor och överdelar så är det jeansen och denimplaggen de gör bäst och som är den största byggstenen i deras raska frammarsch. Cheap Mondays höstplagg – som finns i butik nu – är väldigt grunge-inspirerade i både färger och uttryck – i vår är färgskalan ljusare och det är svart och vitt som dominerar. Helhetskänslan från visningen är precis som grungekulturen något rebellisk och det är som väntat en kollektion som främst är riktat till unga.

 

Text. MARTIN HANSSON Foto. CHEAP MONDAY

cheap_monday_spring_2014_02

cheap_monday_spring_2014_05

spring_14_cheap_monday_backstage_01

cheap_monday_spring_2014_22

 

cheap_monday_spring_2014_30

 

cheap_monday_spring_2014_03

spring_14_cheap_monday_backstage_02

cheap_monday_spring_2014_26

 

cheap_monday_spring_2014_17

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!