I höst gör JC en ny storsatsning – varumärket renodlas, byter namn och använder kända personligheter som dragplåster i kommande höstkampanj
Supermodellen Caroline Winberg, fotbollsspelaren och Let’s Dance vinnaren Anton Hysén och artisten Adam Tensta är bara några få av alla kända personer som frontar klädjättens nya kampanj. JC, som sedan starten 1962, har alltid haft störst fokus på jeans men vill nu renodla företaget, utveckla butikskonceptet och fokusera ännu mer på jeansavdelningen. Klädkedjan kommer även att byta namn från ”Jeans & Clothes” till ”Jeans Company”
– JC är marknadsledande på jeans och har generellt sett alltid varit duktiga på jeans, men vår utmaning nu ligger i att renodla JC som varumärke och få fler kunder att upptäcka vårt stora utbud av just jeans. Därför ligger det helt rätt i tiden med att byta namn till Jeans Company eftersom vi kommer att satsa mer på jeans samtidigt som vi erbjuder ett uppdaterat och moderniserat övrigt klädsortiment. Kunderna måste få en tydligare bild av JC:s utbud och sortiment, säger vd:n för JC, Marthyn Inghamn.
JC:s vision är att bli störst och bäst på jeans. Startskottet för nysatsningen går i och med deras nya stora höstkampanj – ”Jeans for all”. För att bevisa tyngden i kampanjens namn har JC valt att använda sig av olika kända personligheter där både artister, modeprofiler, modeller, designers och skådespelare frontar kampanjen.
– Det känns fantastiskt att kunna presentera en så gedigen blandning unika människor i kampanjen. Vi vill visa den mångfald som finns i Sverige idag och att JC verkligen har jeans för alla personligheter, stilar och former, säger Marthyn Inghamn
Av. Caroline Sandström Bild. John Scarisbrick, Camera Link
Adam Tensta & Anine Bing