Under Coachella-festivalen i helgen avslöjade H&M höstens stora designsamarbete. Det var under en sändning på Instagram Live som modellen Gigi Hadid och Moschinos kreativa chef Jeremy Scott berättade att det är just det italienska modehuset som slår sig samman med modejätten.
Foto: H&M
Det årliga Moschino-partyt på Coachella fick en ny twist när Gigi Hadid och hennes vän Jeremy Scott avslöjade i en live-sändning, som visades på skärmar under festen och direkt på H&M:s Instagram @hm, att Moschino kliver in som nästa nya designpartner till H&M. Kollektionen Moschino [tv] H&M går i samma lekfulla och humoristiska stil som har gjort det italienska varumärket till ett av modevärldens mest inflytelserika.
– Jag ser fram emot att visa alla fans Moschino [tv] H&M-kollektionen. Mitt arbete går ut på att nå ut till människor via mode, och detta samarbete gör att jag kan nå ut till fler fans än någonsin tidigare, säger Jeremy Scott, Moschinos kreativa chef i ett pressmeddelande.
Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M, fyller i:
– Moschino [tv] H&M är det perfekta samarbetet med en kreativ mix av street-kultur och glamour. Jeremy Scott är en fantastisk designer som vet hur man har kul med mode och hur man når ut till sina fans runt om i världen.
Jeremy Scott och Gigi Hadid tillsammans med H&M:s Ann-Sofie Johansson
Kollektionen, som består av plagg och accessoarer för kvinnor och män, kommer att finnas online och i utvalda H&M-butiker i hela världen från den 8 november. Namnet Moschino [tv] H&M kommer av att kampanjen är skapad som ett tv-koncept där sociala och traditionella medier vävs samman för att skapa en kreativ multimediaplattform och en upplevelse för den digitala världenm, skriver H&M i sitt pressmeddelande.
På H&M:s Instagram finns de första smakproven ur kollektionen – och vi väntar spänt på att få se mer!