Artikeln innehåller annonslänkar
Mode

Weekdays nya badkollektion hyllar kvinnokroppens olika former

Inför varje badsäsong ploppar det upp nya strandkollektioner från vart och vartannat varumärke. En kampanj som sticker ut ur mängden är My Body/My Image där Weekday har låtit 25 kvinnor tolka vårens och sommarens badplagg med egentagna självporträtt. 

I den här artikeln förekommer annonslänkar till återförsäljare.

Foto: Cassandra Klatzkow & Saga Kamara

I stället för att plåta traditionella modellbilder i studio eller på en strand har Weekday valt att låta 25 kvinnor fota sig själva i säsongens nya baddräkter och bikinis – utan några riktlinjer, för att skapa en så nyanserad och ärlig kampanj som möjligt. Kampanjmodellerna kommer från Sverige, Tyskland, Storbritannien och Nederländerna och bland de svenska namnen ser vi bland annat sociala medie-profilerna Cassandra Klatzkov och Saga Kamara.

Kollektionen, som består av baddräkter och bikinis i olika modeller och färger samt strandtillbehör som hattar och tote-väskor, kommer att finnas i Weekdays butiker och på Weekday.com från den 3:e maj. Kolla in fler kampanjbilder i bildspelet här nedanför!

Vanessa Noir KÖP
1 / 5

Vanessa Noir

Instagram/@vanessa.noir

KÖP

Nästa bild
Ebba Lange KÖP
2 / 5

Ebba Lange

Instagram/@illestmother

KÖP

Nästa bild
Cassandra Klatzkow KÖP
3 / 5

Cassandra Klatzkow

Instagram/@cassklatzkow

KÖP

Nästa bild
Saga Kamara KÖP
4 / 5

Saga Kamara

Instagram/@sagakamara

KÖP

Nästa bild
Filippa Smeds KÖP
5 / 5

Filippa Smeds

Instagram/@filippasmeds

KÖP

Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!