Julen 2021 kommer gå i soulens tecken, i alla fall om den hyllade artisten Janice får bestämma. Igår släppte hon jullåten (There’s No Place Like) Home For The Holidays och idag rullar H&M Homes globala julkampanj igång där Janice framför låten med sitt band.
Nu finns den hyllade R&B- och soul-artisten Janice egen tolkning av den flerfaldigt Emmy-prisade 50-talsartisten Perry Comos klassiska jullåt (There’s No Place Like) Home For The Holidays ute på alla digitala plattformar. I Janices version har tempot dragits ner, svänget skruvats upp och hennes varma R&B-röst adderat minst 100% extra mysfaktor till en redan fantastisk låt.
Med start idag frontar Janice H&M Homes globala julkampanj i form av en video där Janice framför (There’s No Place Like) Home For The Holidays med sitt band. Miljön är stylad med årets julnyheter som går i minimalismens tecken och utgörs av mjuka textiler, naturliga vita toner och stilren kermaik. Kampanjen kommer rulla i 25 koncept-butiker på 13 olika marknader, 402 shop-in-shops på 51 marknader och online på 42 marknader.
För att maxa julstämningen inför ledigheterna bjuder Janice och hennes band den 18 december in till konserten A Soulful Christmas på Södra Teatern i Stockholm. ”Det blir en varm, lidelsefull och innerlig kväll där julens ljus kommer skina genom ett prisma av Soul, Gospel och Rythm & Blues. Med tolkningar av klassiker och personliga favoriter kommer jag tillsammans med mitt band ta med er på en musikalisk julresa.”, säger Janice om kvällen.
Läs även: