Fem saker personalen i klädbutiken stör sig på
Vilken typ av kund är du? Visste du att det finns många saker som stör personalen när du går och handlar kläder? Spana in listan nedan och se vilka du själv (förhoppningsvis inte) bockar av.
Vett och etikett gäller även i klädaffären, det har du väl inte missat? Nedan listar vi fem saker som personalen i klädbutiken stör sig på hos kunderna.
Stökar ner i provrum
Plocka iordning efter dig! En sak som gör personalen i affären helt galen är när kunderna plockar på sig massa plagg som de sedan lämnar efter sig i ett kaos. Se till att lämna det lika fint och prydligt som det var när du klev in.
Hänger tillbaka kläder på fel ställe
Det är väldigt tidskrävande för personal att hela tiden behöva flytta på kläder som hängts tillbaka på fel platser. Det kan också uppstå missförstånd med rabatter och liknande. Om du inte kommer ihåg var du tog ett plagg, be personalen om hjälp att hänga tillbaka det.
Försöker lämna tillbaka utan kvitto
För att lämna tillbaka ett plagg måste du ha kvittot. Ta inte ut din frustration över din egen slarvighet på personalen i affären.
Respekterar inte öppettider
Detta innebär att du inte ska stå och knacka på dörren tio minuter innan butiken öppnar, och det är inte heller speciellt uppskattat att springa in precis vid stängning för att bara snabbt plocka på dig några varor. Butiken stänger när den stänger, så är det bara.
Respekterar inte kösystemet
En ledig kassa betyder inte nödvändigtvis att du är först i kön. Känn av stämningen och ifall personalen håller på att hjälpa någon annan, isåfall är det deras tur innan det är dags för dig!