HBO Max-chefen svarar på kundernas raseri
Inför nylanseringen av HBO:s streamingtjänst i Norden utlovades halva priset på abonnemanget för nya kunder – för resten av livet. Men erbjudandet har väckt irritation hos befintliga kunder.
Det låga priset gäller för nya kunder fram till slutet av november. Detta för att få in många nya kunder, menar Christina Sulebakk i en intervju med Dagens Media. Upprörda kunder av tjänsten har rasat då prissänkningen som erbjuds nya kunder är mer fördelaktig än den prisreducering som gäller för de befintliga kunderna.
“Tagit bort gratis provperiod”
Sulebekk menar dock att befintliga kunder har chans att få ett nästan lika lågt pris som nya kunder. “Vi måste komma ihåg att vår affär har utvecklats över tid. När flera av våra nuvarande abonnenter kom till tjänsten fanns det en rabatt i form av gratis provperiod. Nu har vi tagit bort vår gratis provperiod och istället introducerat andra erbjudanden till marknaden”, säger hon till Dagens Media. Sulebekk poängterar också att innehållet på tjänsten är högt värderat, och både dyrt att producera och tillgodose. Hon menar också att konsumenterna kommer se ökade investeringar i innehåll och originalinnehåll från Sverige och andra marknader.
Läs även:
HBO Max har lanserats i Sverige med över 660 filmer!