Nu är det officiellt! Hannah och Amandas nya drömprojekt är en storsatsning inom skönhet och hälsa
Superentreprenörerna Hannah Widell och Amanda Schulman fortsätter att skapa nya spännande projekt! I höst lanserar de ett livsstilsuniversum med fokus på skönhet och hälsa.
Det nya företaget kommer att drivas under varumärket Daisy Grace och bestå av en e-handelssajt (med egenutvecklade produkter och externa varumärken), ett digitalt content-magasin (med video och podcast-content) och livsstilssalonger i centrala Stockholm. I höstas köpte systrarnas bolag Perfect Day de två skönhetssalongerna Corinne & Friends och idag offentliggörs att salongerna byter namn och blir det första steget i att bygga “livsstilsuniversumet” Daisy Grace.
– Vår vision är att Daisy Grace ska bli Nordens bästa plats för kvinnor och män att på ett inspirerande sätt – genom relevant content – hitta rätt produkter och behandlingar. Det här är en naturlig utveckling för oss då vi idag skapat både unik content och reach i just den här målgruppen. Nu är det dags att fylla på med alla de produkter och livsstiltjänster vi och våra kunder saknar, säger Amanda Schulman i ett pressmeddelande.
Amanda går in som kreativ chef, Hannah blir VD och i den nya ledningsgruppen ingår bland annat Malin Eklund (operativ chef) och Camilla Åstrand, som idag är Global Brand Manager på GANT och har rekryterats till rollen som marknads-och kommunikationschef för Daisy Grace.
Hannah och Amanda stannar kvar i styrelsen för Perfect Day Media men lämnar sina operativa roller. Ny VD blir tidigare försäljningschefen Felicia Lagerwall och Mattias Bernard går från utvecklingschef till operativ chef.
– Perfect Day Media är idag ett etablerat bolag som behöver 100% fokus, vilket bolagets nya VD och operativa chef kommer bidra med, säger Hannah Widell i pressmeddelandet.