instagram facebook pinterest youtube twitter mail sms whatsapp
noje

Nu avslöjar Kenza sitt samarbete mellan Ivyrevel och Google – hösten 2017 kommer “the data dress”

Av: Metro Mode

Under våren 2016 skapades stor uppmärksamhet kring Kenza Zouitens klädmärke Ivyrevel när H&M-gruppen investerade 20 miljoner kronor i företaget. Nu inleder Kenza och hennes kollegor år 2017 med nästa stora hajp då det under måndagen blev känt att Ivyrevel samarbetar med Google för att tillsammans ta fram high tech-klänningen “the data dress”.

I ett klipp på Ivyrevels Youtube-kanal berättar Kenza att klänningen hon bär designades av hennes smartphone – och att Ivyrevel och Google nu har skapat en möjlighet för alla kunder att ta fram egna skräddarsydda plagg med hjälp av en app. I appen (som just nu betatestas) får du fylla i när du ska använda klänningen (till exempel på jobbet eller till fest) och sen samlar appen in data på hur du rör dig och hur din livsstil ser ut under en veckas tid. Datan används därefter till att ta fram ditt unika plagg – din “data dress”.

Kolla in videon här nedanför – i höst lanseras Coded Couture by Ivyrevel för allmänheten!

Källa: Youtube/@Ivyrevel & Breakit 

Annons
Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta. Läs mer Jag förstår