Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Skönhet

HUGO BOSS SLÄPPER NY DAMPARFYM

För att skapa den nya parfymen – Boss Nuit – som är lyxigt inslagen i en slimmad flaska gjord i svart metall och i mässing som andas lyx, tog Hugo Boss inspiration från den skräddade världen – och från skådespelerskan Gwyneth Paltrow. Parfymen är skapad för att fånga essensen i den “lilla svarta” klänningen, eller som den är mest känd för, “The lille black dress.” Boss vill fånga den känslan klänningen ger när du sätter på dig den inför fest.

“Boss Nuit är för kvinnor som har en speciell stil, som är modern, som är mångfasetterad, och som vill uppnå stora saker i livet.” sa Gerd Von Podewils, global marknadschef för Hugo Boss Fragrances, P&G Prestige som även har licensen för Hugo Boss fragrances.

För att kägla fast känslan som parfymen står för har även Hugo Boss valt att anlita Gwyneth Paltrow som ambassadör för parfymen. Skådespelerskan är bland annat med i Hugo Boss 60-sekunder långa reklamfilm filmad av Jordan Scott. I reklamfilmen får du se Paltrow, stylad i en asymetrisk svart Hugo Boss klänning, gör sig i ordning för fest.

Doften kommer att lanserar först i bland annat Storbritannien och Tyskland denna månaden och därefter i andra länder under resten av året. Doften är uppbyggd av vit persika och aldehyder som topnoter för att ge en gnistrande effekt, med jasmin och violett som hjärtnoter och kristallmossa, varmt trä och sandelträ som basnoter för att framman en förförisk stämning.

 

Av. Caroline Sandström

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!