Skönhet

Nu kommer ett av USA:s mest hajpade skönhetsmärken äntligen till Sverige

Det amerikanska hud- och skönhetsmärket Glossier har på kort tid skapat ett hett eftertraktat sortiment. Här i Sverige har vi hittills bara kunnat sukta efter produkterna, men nu har det precis blivit officiellt att märket lanseras i Sverige den 14 juni. 

Foto: Glossier

Glossier grundades 2014 av entreprenören Emily Weiss och har sedan dess levererat hud- och skönhetsprodukter för den moderna kvinnan, anpassade för det verkliga livet. Kanske har du hört talas om Milky Jelly Cleanser, Boy Brow eller Cloud Paint? Om inte så kommer du snart ha mycket lättare att få tag på dem. I sommar börjar Glossier nämligen att leverera till Sverige!

En av anledningarna till varumärkets framgångar är den nära dialogen med följarna:

”Glossier är mer än bara produkter, det är ett community. Vi har fans över hela världen som, oavsett om de provat en Glossier-produkt eller inte, engagerar sig och interagerar med oss varje dag – på sociala medier eller på Into The Gloss, säger Glossiers grundare och CEO Emily Weiss i ett pressmeddelande.

“Vi är glada att göra Glossier tillgängligt för vårt växande community i Sverige – vi är angelägna om att de ska få uppleva och njuta av produkterna som de redan är en inspiration för.”

Glossier kommer att börja säljas till Sverige 14 juni 2018 via deras sajt.

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!