Eldorados sommarkollektion firar fem år. Årets släpp är en hyllning till det egna varumärket där följare från Eldorados community har anlitats som modeller.
Eldorado har sedan 2018 släppt sommarkollektioner som har burits av personer såsom Benjamin Ingrosso och Victor Nilsson Lindelöf. Lågprisvarumärket har låtit produkter ur sortimentet stå i centrum för designen och flera av kollektionerna har sålt slut på minuter.
I årets kollektion sätter Eldorado det egna varumärket i strålkastarljuset och frångår därmed produktfokuset, för att istället lyfta sina egna färger: vitt och rött.
Varumärket har arbetat upp en stor och engagerad följarskara i sociala medier, och har i år anlitat följare från närområdet som modeller till plåtningen på Centre Court i Båstad.
Eldorado SS23 kommer i färgerna rött och vitt. Kollektionen består av ett sportigt unisex set med skjorta och shorts (som även kan användas som badbyxor), en hatt och ett badlakan. Kl 10.00 den 16 juni släpps kollektionen på eldoradovaror.store.
“Vår sommarkollektion är numera en del av vårt DNA, och det kändes självklart att under detta jubileumsår hylla vårt eget varumärke och våra färger. I år ville vi också inkludera och hylla vårt community genom att ge våra följare möjligheten att stå som modeller för kampanjen, då det är de som bidrar till den gemenskap och passion som format Eldorado till vad det är idag”, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation egna märkesvaror Dagab, Axfood.
Priser och storlekar – Eldorado SS23:
Hatt: 275 kr (Onesize)
Badlakan: 375 kr (100 x 180 cm)
Set: 500 kr (S, M, L, XL, XXL)
Skjorta: 350 kr (S, M, L, XL, XXL)