Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Träna hemma med Kate Hudsons pilatesövningar för tonade magmuskler och stark rumpa

Många Hollywood-skådisar och artister är snabba med att hoppa på de senaste träningstrenderna, medan andra håller stenhårt i sina favoriter. Kate Hudson, medgrundare till sportmärket Fabletics, har sin mångåriga pilatesträning att tacka för sin snygga och starka kropp. Här är två av hennes bästa övningar för bålen och rumpan som du enkelt kan träna hemma.
 
kate hudson
Stjärnan har varit lojal till sin pilates-träning och -tränare Nicole Stuart i över 15 år. Deras gemensamma pass består av en mix av olika övningar, med de två du hittar här nedanför är ständigt återkommande – eftersom de är så effektiva. Lägg till övningarna i ditt träningsupplägg, det enda du behöver är en matta!
 
Pilates
Övning 1: Rulla upp
A. Ligg på rygg med armarna ovanför huvudet, handflatorna mot taket. Sträck ut benen, hälarna ihop och tärna pekandes utåt. Andas ut när du lyfter armarna rakt upp mot taket, handflatorna mot fötterna.
B. Aktivera dina magmuskler och rulla upp till sittande.
C. Fortsätt tills du lutar över dina ben, med armarna sträckta framåt. Andas in, och andas sedan ut när du vänder övningen tillbaka ner till startpositionen. Gör 8-10 repetitioner, 3-4 set.
 
Pilates
Övning 2: “Rond de jambe”
A. Ligg på din högra sida med benen utsträckta (vänster ben på höger ben), fötterna en bit framför höfterna och hälsarna ihop. Placera dina händer bakom ditt huvud eller sträck ut höger arm som du kan vila ditt huvud på. Lyft vänster ben rakt upp.
B. Gör en cirkelrörelse med vänster ben framför dig.
C. Rör sedan benet bakom dig och upp tillbaka till startpositionen. Gör 10 repetitioner per sida, 3-4 set.
 
Källa: Shape.com
Foto: Shape.com och instagram.com/fabletics

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!