Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Yogaläraren Josefine Bengtsson går igenom solhälsningens teknik – steg för steg

yogajosefine
Metro Modes hälsobloggare och yogalärare Josefine Bengtsson älskar solhälsningar, och det kommer du också att göra – när du lär dig tekniken! Solhälsningen består av ett gäng positioner som sammanlänkas med andetaget till ett flöde. Det är en perfekt sekvens att börja dagen med för att få igång cirkulationen och boosta sinnet med bra energi redan från morgonen. Så här gör du!
 
1. Börja i en stabil stående position längst fram på mattan – bergets position (Tadasana).
 
Solhalsning
 
2. Nästa steg är att andas in och föra armarna upp över huvudet. Titta upp och krama axlarna iväg från öronen.
 
Solhalsning
 
3. Andas ut och fäll över kroppen framåt över benen till en framåtfällning (Uttanasana). Böj gärna knäna om du är stel i baksida lår.
 
Solhalsning
Du hittar de övriga stegen i solhälsningen i Josefines blogg >>
 
Foto: Adam Klingeteg

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!