Det händer en hel del i modevärlden just nu. Bland annat ska Chanel enligt rykten öppna butik i Stockholm, Lindex lanserar ett eget, medvetet kosmetikamärke och Apple Watch gör succé.
Chanel till Stockholm – Enligt rykten ska Stockholm snart förgyllas av en Chanel-butik. Den blir den första i norra Europa och den ska ligga på Birger Jarlsgatan i nuvarande Bistro Jarls lokaler. När detta sker är inte helt klart, men helt klart är det i alla fall att det är en efterlängtad satsning. Chanel ska tydligen länge ha letat efter en passande lokal. Bon.se släppte denna (dock obekräftade) nyhet igår. För övrigt ska Chanel öppna en webbshop 2016, vilket vi också ser fram emot.
H&M:s klädinsamlingsdag – Den 17 april uppmanar H&M oss extra mycket att lämna in våra gamla kläder och textilier. Genom att lansera en klädinsamlingsdag vill de öka textilåtervinningen och skapa en mer hållbar modeframtid. Just den 17 april kommer det finnas en särskild insamlingsstation på Norrmalmstorg i Stockholm, där det delas ut dubbla värdecheckar á 50 kr till dem som lämnar in påsar med textilier. Men man kan också lämna in i butikerna och få dubbla värdecheckar. H&M:s förhoppning är att samla in fem ton förbrukade plagg under insamlingsdagen.
Lindex Beauty – Lindex släpper idag sitt egna kosmetikamärke – Lindex Beauty med ett sortimentet som består av sminkprodukter, kroppsvårdsprodukter och sminkborstar, pincetter, sminkborttagning och bomullsrondeller. Samtliga Lindex Beauty produkter har producerats enligt EU-restriktioner, är allergitestade och har inte testats på djur. Kroppsvårdsprodukterna är dessutom svanenmärkta. Produkterna kan du köpa både i butik och online!
Tyra Banks nya klipp – Nyligen klippte Tyra Banks av sig barret till en super kort Pixie-frisyr. Hon själv kommenterar det hela med
– “Futuristic businesswoman is what I’m going for with this hair.”
Kanske ger detta ny gnista till kortaklippet-trenden. Kolla in Tyra här.
Apple Watch – Som en notis kan vi också nämna att det igår blev möjligt att förbeställa en Apple Watch. Och tydligen var det nästan hela en miljon människor som var sugna på att signa upp sig för Apples nya pryl. Populärast ska den billigare sportvarianten ha varit.
Av. Jenny Lacis
Foton. All Over Press och Lindex
Artikeln innehåller annonslänkar