Nöje

Bianca Ingrosso svarar på kritiken från besvikna kunder

Den nya julkalendern från skönhetsföretaget Caia Cosmetics har skapat stor irritation hos många kunder som inte upplever att den är värd pengarna. Nu svarar Bianca Ingrosso på kritiken. 

Foto: Instagram @biancaingrosso

Julkalendern gick ut till försäljning i början av förra veckan och den sålde slut på en timme. Detta till ett värde av sammanlagt 36 miljoner kronor, kalendern kostade nämligen 1795 kronor. 

Menar att den inte är värd pengarna

Caias första julkalender kom dock att skapa en kritikstorm då många kunder menade att den inte var värd pengarna. Upplagan var begränsad till 20 000 och innehåller 24 olika skönhetsprodukter i en necessär. Framför allt har kritik riktats mot att flera produkter är i så kallad ”travel size” och lucka 13 har kritiserats för att endast innehålla en rabattkod på 20% på nästa köp hos sminkföretaget.

Bemöter kritiken

Efter några dagars tystnad har Bianca Ingrosso nu valt att bemöta kritiken på sin Instagram. “Först och främst vill jag verkligen bara säga hur otroligt tråkigt jag tycker att det är, och faktiskt hur ledsen jag blir över att så många tror att jag på riktigt medvetet försöker lura er. Att jag på riktigt har lurat er. Jag blir så ledsen att någon ens tror att någon på Caia har haft någon form av intention att lura någon av våra fantastiska underbara kunder.”

Har behövt samla sig efter kritiken

Bianca förklarar också att hon behövt några dagar att samla sig för att kunna bemöta kritiken. “Att det är vissa travel size-produkter i julkalendern är för det första något som jag personligen älskar. Jag älskar travel-size produkter. För det andra är det en önskan från er. Det har det varit i väldigt många år, att ni vill ha vissa produkter i travel size, för att ni har bett om det och för att jag älskar det men även för att det är ett återkommande tema i julkalendrar världen runt”, skriver hon på Instagram stories.

Läs även:

Kunderna rasar mot Bianca Ingrosso och Caia.

Bianca Ingrosso avslöjar – så mycket fick hon efter Caia-försäljningen.

Pernilla Wahlgren ifrågasätter Biancas skönhetsingrepp.

Pernilla Wahlgren köper nytt lyxhus – igen.

Pernilla Wahlgren visar upp sitt nya drömhus.

Bianca Ingrosso visar upp Caia-kontoret – vi säger bara wow!

Bianca Ingrossos varumärke fortsätter växa – tillgångar på 200 miljoner.

Så var Benjamin Ingrossos sommarprat – talar om bråken i familjen.

Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!