Har du nÃ¥gonsin funderat över hur vi människor egentligen beter oss online: vad som fÃ¥ngar vÃ¥rt intresse och uppmärksamhet â pÃ¥ riktigt? NÃ¥gra som har gjort det är företaget Tobii Pro, som nu vill undersöka saken närmare. Insikterna används för att förbättra användarupplevelsen pÃ¥ nÃ¥gra av Sveriges största sajter och nu har du chansen att vara en del av undersökningen â genom att fortsätta surfa som vanligt.Â
Just nu söker Tobii Pro deltagare till sin nya satsning Tobii Pro Attention Panel, där de undersöker var människor tittar när de surfar pÃ¥ nÃ¥gra av Sveriges största sajter. Den unika undersökningen sker genom att paneldeltagaren installerar en eye tracker pÃ¥ datorn som registrerar var hon tittar â insikter som sÃ¥ smÃ¥ningom leder till att förbättra den digitala miljön. Datan som genereras sparas anonymt enligt GDPR och kan alltsÃ¥ inte spÃ¥ras till enskilda personer.
Nu har du chansen att bli en av deltagarna i den unika testpanelen och vara med och ta fram insikter kring hur vi beter oss online. Som tack får du en välkomstgåva i form av ett Superpresentkort på 150 kronor som du kan lösa in till presentkort på över 150 butikskedjor och upplevelser. Under tiden du är med i panelen får du dessutom en löpande ersättning på antingen det tidigare nämnda superpresentkortet varannan månad eller två trisslotter varje månad.
För att vara med i panelen krävs att:
- Du använder en bärbar PC eller stationär dator (ingen Mac eller Chromebook)
- Du använder Windows10
- Du använder Chrome som webbläsare
- Du använder inga adblockers (eller är okej med att stänga av den)
- Du är över 18 år
LÃ¥ter det intressant? För att anmäla dig â klicka här. För att läsa mer om Tobii Pro Attention Panel â klicka här.