Alexandra Nilsson lanserar en PMS-semla – här är anledningen
Att PMS finns är inget nytt, men trots det blir många av oss överrumplade någon dag varje månad när allt är piss och vi vill förändra precis allt. Många påverkas dessutom inte bara psykiskt utan även fysiskt – något bland annat influencern Alexandra Nilsson vill uppmärksamma med PMS-semlan.
En PMS-semla, vad är det? Jo, först och främst ska det vara en konversationsstartare kring ämnet och ett sätt att uppmärksamma att många behöver mer stöd kring sin PMS.
– Jag tycker att det är viktigt att vi pratar mer om PMS och de många olika symptom som drabbar den som har det. Jag upplever att PMS oftast inte tas på allvar och därför vill jag vara med och lyfta frågan, säger Alexandra Nilsson.
Semlan lanseras av Alexandra Nilsson i samarbete med PMS-förbundet, Elexir Pharma och Fabrique Stenugnsbageri, som är de som bakar och säljer semlan i sin butik på Nybrogatan i Stockholm från och med fettisdagen 16 februari. PMS-semlan har färgad rosa grädde och pryds av ett lock i fom av en livmoder och all vinst går till den ideella föreningen PMS-förbundet.
Du som lider av PMS kan läsa mer här och spana in Facebook-gruppen Vi som lever med PMS & PMDS som drivs av PMS-förbundet.