Nöje

Syskonen Ingrosso lanserar livsmedelsvarumärket Mino

Pasta, risottoris och tomatkonserver – det ingår i Minos första produktsläpp. “Vi är så glada att Mino äntligen får se ljuset efter över ett års hårt slit”, säger Benjamin Ingrosso i ett pressmeddelande.

Foto: Robin Boee

I fjol blev det känt att Bianca, Oliver och Benjamin Ingrosso hade ett gemensamt företag på gång. Nu är det äntligen dags för lanseringen av deras livsmedelsvarumärke, som har fått namnet Mino.

“En dröm som blivit verklighet”

I ett pressmeddelande framkommer det att Minos vision är att “förmedla kärleken till italiensk mat” genom sitt sortiment.

“Vi är så glada att Mino äntligen får se ljuset efter över ett års hårt slit. Vi har länge drömt om att göra någonting tillsammans och då vi alla tre delar en enorm passion för matlagning och har en stor kärlek till det italienska köket så hade vi som mål att lansera Mino, en dröm som nu blivit verklighet. Nu hoppas vi såklart att det svenska folket älskar våra produkter lika mycket som vi gör”, säger Benjamin Ingrosso.

Den första lanseringen består av olika pastasorter, risottoris och tomatkonserver tillverkade i Italien. Enligt pressmeddelandet kännetecknas pastan av sin ljusa färg och sträva textur, och är resultatet av “en långsam och noggrann tillverkningsprocess som lyfter fram kvaliteten”.

Lanseringen sker den 21 oktober, men redan nu tycks de första produkterna finnas tillgängliga i diverse ICA-butiker.

Nästa bild

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!