Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

6 motivationstips för dig som hellre kollar på Netflix än tränar

Punkterna du behöver läsa för att känna dig motiverad och inspirerad att träna trots ett fullspäckat (eller bara väldigt avkopplande) sommarschema. Vi lovar, grillfesten och nästa Netflix-maraton kommer att kännas mycket roligare efteråt!

traning Foto: REX

1. Underskatta inte en bra låtlista!
Här är några riktiga energihöjare:
“Upgrade U” – Beyoncé
“Shake it off” – Taylor Swift
“Heavy crown” – Iggy Azalea
“Thursty” – Bassnectar
“Till I collapse” – Eminem
“Slam” – Onyx
“Bad reputation” – Joan Jett and the Blackhearts
“Burn” – Ellie Goulding
“300 violin orchestra” – Jorge Quintero
“Changing” – Sigma

2. … Eller en spännande podcast
Om du inte vill träna till musik, spara ner några bra podcats och dokumentärer att ta med dig under träningen. Det passar särskilt bra under lite längre löprundor. Om du har en favorit-podd, se till att spara veckans avsnitt till det träningspass då du behöver som mest pepp. Träningsskorna kommer kännas mycket lättare att snöra på om du längtar efter att få lyssna på veckans poddavsnitt. Eller varför inte ratta in Sommar i P1, här listar vi sommarpratarna du inte får missa i årets omgång av den klassiska radioserien.

3. Lägg krut på träningsgarderoben!
När du känner dig snygg kommer löprundorna automatiskt att locka mer än om du bara hittar gamla urtvättade t-shirts i lådan. För att bygga en bra basgarderob till träningen, tänk likadant som när du fyller din vanliga garderob. Köp kläder som går att mixa och matcha med varandra utan att den turkosa sport-bh:n skär sig med ditt puderrosa linne.

Satsa på de här plaggen:
1. Två par riktigt sköna och välsittande träningstajts, till exempel ett par svarta och ett med ett snyggt mönster
2. Ett par shorts, för varma sommardagar
3. Två tränings-bh:ar, en mjukare för yoga och andra lugnare pass, och en med mycket stöd för intensiva pass
4. Tre träningslinnen i färger du gillar (och som passar övriga plagg)
5. En långärmad funktionströja
6. En träningsjacka i vind- och regnavstötande material
7. Tre par träningstrosor i funktionsmaterial (svarta håller sig snygga längst)
8. Några par tunna träningsstrumpor i svart och vitt

4. Du kommer inte ångra dig
Fundera över när du senast ångrade ett träningspass som du först inte ville ge dig ut på – men som du till slut tog dig i kragen och genomförde… Det händer inte så ofta, eller hur? Lägg till tanken på hur härligt det känns när endorfinerna sprider sig i kroppen efter passet.

5. “Lura” dig själv
Intala dig själv att du bara behöver vara ute i 15 minuter. När kvarten har gått så kan du avsluta passet om du vill, även om det mest troliga är att du kommer fortsätta nu när du väl fått upp farten och pulsen. Det jobbigaste steget är ju många gånger att ta sig ut genom dörren.

6. Kom ihåg varför du började
Identifiera varför du tränar och vad du vill uppnå med dina pass, skriv ner ditt recept på framgång och sätt upp någonstans där du ser det. Genom att ha ett tydligt syfte och mål med träningen kommer det kännas mycket lättare att ta sig ut i spåret eller att gå till gymmet.

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!