Därför hyllas Ellos kampanj “Made by Women” överallt på Instagram
Ellos-kampanjen “Made by Women” kan vi se överallt på Instagram nu. Under hashtagen #equallywomen kan kvinnor dela sina berättelser och lyfta ämnen kring kvinnokroppen och mångfald. Flera kända sångare, skådespelare och influencers delar sina ärliga bilder på sina kroppar.
På Ellos hemsida skriver de “Varje kvinna har en historia att berätta. Något eget och unikt, som i sin oretuscherade form när det som är vackert. Vi har skapat en plattform för att lyfta några sådana berättelser, okonstlade och ärliga, eftersom det är i dem vi kan finna något att känna igen oss i. Det är genom igenkänning vi lär oss – om oss själva och varandra. Vi låter olika kvinnors röster höras, gör alla kvinnors skull.”
Den första profilen ut att dela sin berättelse i kampanjen är skådespelaren och influencern Ellen Bergström som skriver om hennes tidigare komplex om celluliter.
Vi har även fått se Linnea Henriksson dela sin upplevelse med sina ord angående hennes bristningar på magen efter en graviditet. Hon skriver att hon aldrig fått så många reaktioner tidigare på en bild.
Läs även Linda-Marie Nilssons , Sophia Anderssons och Jessica Lagergrens inlägg på Ellos Instagram.
Se filmen Ellos har producerat med profilerna. Manus skrivet av Michaela Hamilton.
Vi på Metromode ÄLSKAR detta och kommer att följa hashtagen!