Ett fågelbo, franska limpor, en gräsmatta, kakmonstret och en påtänd björn – det kanske inte är det vanligaste man ser på en ryggsäck men och företaget Eastpack tillsammans med 130 stycken konstnärer får bestämma är det precis det vi får se på just ryggsäcken.
Ryggsäckarnas Volvo – Eastpack – har tack vare “Designers against aids” fått sig cirka 200 nya ansiktslyft. Märket tog kontakt med 130 stycken avant-garde konstnärer däribland, gatukonstnärer, musiker, illustratörer och skulptörer som tillsammans har skapat deras egna version av den klassiska Padded Pak’r modellen där resultatet är roliga, annorlunda och dessutom helt fantastiska ryggsäckar. Ryggsäcken har den senaste säsongen gjort en rejäl comeback tack vare designers som Alexander Wang, Céline och Elisabeth and James. Ryggsäckarna kommer gå att köpa på Eastpacks hemsida där alla pengar går till Aids och HIV fonden.
Caroline Sandström