Bianca Ingrosso berättar i en intervju med Breakit att hon efter årsskiftet kommer ställa högre krav på alla bolag hon samarbetar med när det kommer till hållbarhetsfrågan.
Foto: Instagram: @biancaingrosso
Egenföretagaren Bianca Ingrosso är en av landets största influencers som förra året omsatte 17 miljoner kronor i sitt privata bolag. Den största delen kommer från samarbeten där hon marknadsför produkter. Hon drar även in en hel del pengar till bolaget genom hennes egna sminkmärke Caia Cosmetics.
I en intervju med Breakit berättar Bianca Ingrosso att hon från 2020 kommer ställa högre krav på de företag som hon samarbetar med när det kommer till hållbarhetstänk. “Vi vill att Bianca ska representera företag som tänker på klimatet”, säger Bianca Ingrossos manager Vanessa Lindblad till Breakit.
Bianca själv berättar att hon måste tänka om när det kommer till sin egen livsstil och tänka mer kring hållbarhet. Hon säger även att hon inser att hon själv har mycket ansvar vilket kan kännas tufft, men att hon självklart inte kan dra hela lasset själv.
– Jag är ju ung och fattar att miljöfrågan är sjukt viktig så jag vill supporta de bolagen som har det tänket, säger Bianca.
Som ett steg i att minska sin egen miljöpåverkan har Caia Cosmetics har valt att inte längre skicka med fysiska följesedlar i paketen som skickas ut, samt skippar plast vid nästa produktsläpp. De har även ställt hållbarhetskrav på alla leverantörer.
Källa: Breakit