Artikeln innehåller annonslänkar
Nöje

Margaux Dietz och Apoteas Pär Svärdson lägger ned skönhetssatsningen X by Margaux

Nästan två år efter att Margaux Dietz lanserade varumärket X by Margaux meddelar influencern nu att bolaget avvecklas. “Det kanske inte var exakt det som jag brann för”, berättar Dietz.

Foto: Instagram @xbymargaux

I augusti 2020 lanserade Margaux Dietz sitt nya varumärke, X by Margaux. Företaget beskrevs som ett “livsstilsmärke”, och de första produkterna som släpptes var alla inom skönhets- och kroppsvårdssegmentet – från hudkrämer till deodoranter och dofter.

Dietz, som backades av Apotea-miljardären Pär Svärdson och prenumerationstjänsten för parfymer, Sniph, berättade att produkterna var de första i en rad släpp. Försäljningen gick utmärkt under de första månaderna och bolaget gjorde en vinst på drygt 1 miljon kronor, enligt Breakit.

“Ville åt olika håll”

Snart sjönk dock försäljningssiffrorna och i dagarna kom beskedet att X by Margaux läggs ned, något som influencern bekräftar i en video på sin YouTube-kanal:

“Jag har valt tillsammans med min kompanjon att avveckla bolaget. Det bestämdes för ganska så längesen, det är därför det inte har kommit några nya produkter. Vi ville åt olika håll”, berättar hon och fortsätter:

“Det viktigaste med att jag har avvecklat X By Margaux är att det kanske inte var exakt det som jag brann för. Och det kanske inte var precis rätt i tiden. Men det är inget misslyckande. Företaget har gått jättebra och jag är så glad att jag har lärt mig massor på vägen.”

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!