Lovisa Worge har kommit långt sedan hon först började jobba för Bianca Ingrosso för fyra år sedan. Men hur träffades Ingrosso och Worge egentligen?
Förra veckan lanserade Bianca Ingrosso och Lovisa Worge sitt nya smyckesvarumärke ANI, detta efter att Ingrosso i november släppte nyheten att Worge hade sagt upp sig – samtidigt som de båda hintade om ett nytt, hemligt projekt.
Slog ut 5000 sökande
Worge är med andra ord numera Ingrossos affärspartner, men så har det inte alltid varit. Deras vänskap började 2018, då Worge som 21-åring sökte jobbet som Ingrossos assistent och slog ut fem tusen andra sökande i processen.
Jobbintervjun filmades för “Wahlgrens värld” och Ingrosso blev snabbt förtjust i Worge, som vid denna tid jobbade på ett mediabolag i Norrsköping.
“Jag älskar henne!” sa Ingrosso i programmet. “Jag vill impa på henne! Vad är mitt problem, det är ju hon som ska impa på mig.”
Efter en tids anställning stod det klart att tjejerna hade blivit vänner: Ingrossos YouTube-videor vittnade om att de umgicks även på fritiden och Worge började göra sig ett namn som influencer. I samma veva började Worge dessutom göra reklam för sminkvarumärket Caia, ett varumärke som hon snart ägnade sig åt på heltid.
Ett nytt kapitel
Worges roll som kreativt ansvarig för Ani Who kom efter att hon tillbringat en termin på Handelshögskolan i Stockholm – ett beslut som Ingrosso verkade smått panikslagen över i ett avsnitt av “Wahlgrens Värld”:
“Jag är inte beredd! Jag har ju försökt få Lovisa att stanna, jag har sagt langa fram din löneförhöjning, du får va fan som helst. Du får en chefsroll på Caia, bara du inte lämnar mig”, sa hon.
Som bekant behövde Ingrosso dock inte klara sig länge utan Lovisa och det var just deras vänskap som låg till grund för ANI:
“Jag fick ett armband av Lovisa i present för drygt två år sedan, ett typ av kompissmycke – jag fick ett, och Lovisa köpte ett likadant till sig själv. Gesten skulle symbolisera ‘jag bär dig, du bär mig’. Armbanden höll inte särskilt länge, och vi började fundera på varför smycken som håller alltid måste vara dyra, vilket blev grunden till ANI”, berättar Ingrosso i ett pressmeddelande.
Källor: Breakit