Mitt i uppståndelsen kring Kate Middletons manipulerade Mors dag-foto återvänder Meghan Markle till Instagram för att lansera sitt nya företag “American Riviera Orchard” som tycks ha något med köksredskap att göra.
Det var under torsdagen som hertiginnan av Sussex gjorde en uppmärksammad comeback till Instagram – allt för att lansera sitt nya livsstilsmärke.
Har ansökt om att ge ut kokböcker
Efter sin sorti från England och brittiska kungahuset 2020 stängde Meghan Markle och prins Harry ned sitt konto på Instagram.
Nu har Meghan återvänt till plattformen med “American Riviera Orchard”, som förefaller vara ett livsstilsmärke inspirerat av Santa Barbara – den stad i Kalifornien där Meghan och prins Harry bor tillsammans med sina två barn, prins Archie, 4, och prinsessan Lilibet, 2.
Kontot dök upp under torsdagskvällen och i samma veva publicerades ett inlägg i dess story: en video där hertiginnan står och pysslar i ett kök till tonerna av Nancy Wilsons “I Wish You Love”.
Än så länge avslöjar varken Instagram-kontot eller den tillhörande hemsidan vad företaget egentligen handlar om, men enligt People visar en varumärkesansökan för American Riviera Orchard att man planerar att sälja bland annat serviser, karaffer, sylter och diverse pålägg. Dessutom tycks det finnas planer på att ge ut kokböcker under samma märke.