Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Hälsa

Så gör du Kathryn Budigs enkla Japa-meditation – för mindre stress och ökat fokus

Gör som härliga yoga- och hälsoprofilen Kathryn Budig, inled dina sommardagar med en stunds Japa-meditation. Ett enkelt sätt för att komma tillbaka efter sommaren med mer kraft och ett lugnare sinne.
 
kathryn_budig_980
Kathryn Budig bjuder gärna på sig själv – och på inspirerande hälsotips i sina böcker och på sin Instagram @kathrynbudig. Till Yoga Journal delar hon även med sig av en av sina bästa meditationstekniker: Japa. Japa betyder ”att uttala med en låg röst” och ”upprepa inombords” på sanskrit och är en metod som används inom bland annat buddhismen och hinduismen. Meditationstekniken är enkel och går ut på att du repeterar ett mantra tyst för dig själv som ett sätt att stressa ner, hitta fokus och samla ny kraft.
 
Testa Kathryns enkla Japa-meditation!
 
1. Sätt dig i en bekväm position, på ett yoga-bolster, en kudde på golvet eller på en stol.
 
2. Sträck på dig och placera dina handflator på knäna, eller knäpp händerna i knät. Slappna av i axlarna och slut ögonen.
 
3. Börja med att fokusera på din andning, in och ut genom näsan, och gör ditt bästa för att försöka stänga ute distraktioner från omgivningen.
 
4. Koppla därefter följande mantra till ditt andetag:
Inandning: Jag är energifull
Utandning: Jag är fokuserad
 
Fortsätt att upprepa mantrat så länge du vill, 5, 10, 15 minuter… När du väl släpper mantrat, sitt ytterligare en minut för att låta budskapet sjunka in. Öppna sedan ögonen, sträck på kroppen och du är redo att ta dig an dagen!
 

metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!