En kropp som genomgått en graviditet och en förlossning är fantastisk och borde hyllas till skyarna. I reklamer är mammakroppen däremot näst intill obefintlig. Nu utmanar brittiska Mothercare reklambranschen med sin genuina kampanj.
Foto: @mothercareuk
Den brittiska babyshopen Mothercare vill utmana hur mammor ser ut i reklamer. Det gör de med “Body proud moms”, en utomhuskampanj där nyblivna mammor visar upp sina kroppar kort efter de genomgått en förlossning. För till skillnad till andra varumärken vill Mothercare visa på äkthet och transparens. De vill visa hur mammakroppen egentligen ser ut.
I kampanjen medverkar tio mammor som delar med sig av sina egna historier från deras förlossningar med buskapet “Beautiful, isn’t she”. Kampanjen har hyllats enormt i sociala medier och nu vill de även uppmana andra mammor runt om i världen att dela med sig av foton på sig själva under hashtaggen #Bodyproudmoms.
– Många varumärken pratar om att vara “äkta “, men det som skiljer den här kampanjen från resten är att det är så naturligt och vackert. När de flesta varumärkena pratar om att vara verkliga, eller vara modiga, är det en riktigt polerad version av det”, säger Angus Macadam, creative director på byrån bakom kampanjen, till Campaign.
Se bilderna från kampanjen nedan!
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk
Källa: @mothercareuk